Õun on juba ammusest ajast kõigile tuntud tervislik puuvili. Meie esivanemad on seda kasutanud nii külmetushaiguste kui seedeprobleemide ravil. Õuna eelis teiste puuviljade ees on just hea säilivus. See on ainus puuvili, mis võib säilida talve läbi, ilma et tema lõhna- ja maitsenüansid ning eriti karastav hapete-suhkru vahekord eriliselt muutuks.

 

Mis on õuna kasulikud mõjud tervisele?

  • Õun ennetab südamehaiguseid
    Kuigi õun ei sisalda väga palju seedimiseks vajalikke kiudaineid, muutuvad need kiudained koos teiste õunas sisalduvate toitainetega tervisele kasulikuks koosluseks. See on ennekõike oluline lipiidide ehk rasvade koostisosade sisalduse reguleerimiseks ja alandamiseks veres, ennetades südamehaigusi ning mõjudes hästi südame-veresoonkonnale.

  • Lihaste toonuseks ja naha tervise heaks
    Õunas leidub pea kõiki toitained, mineraalaineid ja vitamiine. Õun sisaldab ka palju kaaliumi, mida on ennekõike vaja lihaste, sealhulgas südamelihase tööks. Samuti reguleerib kaalium vee hulka kudedes, aitab normis hoida vererõhku, stimuleerib mürgiste ülejääkide eraldumist ning mõjub hästi naha tervisele.

  • Aitab normaliseerida veresuhkrut
    Õunas leidub hulgaliselt fütotoitaineid, mis omavad positiivset efekti tervisele. Fütotoitained aitavad reguleerida näiteks organismi veresuhkru taset ning nende mõju organismile seostatakse ka vähivastase ning südame-veresoonkonnahaigusi ennetava toimega. Uuringud tõestavad, et inimestel, kes tarbivad enam puu- ja köögivilju, on väiksem risk vähi ja südame-veresoonkonnahaiguste tekkeks.

  • Seemned sisaldavad joodi
    Õunaseemned sisaldavad joodi, nii et inimesi, kes armastavad neid närida, ei ähvarda joodi defitsiit. Kuid seemnetes on ka mürgist sinihapet, seetõttu on ohutu päevas ära süüa kuni 4 seemet.

  • Võitleb kaalutõusu vastu
    Üks õun päevas hoiab kaalutõusu ära, tõdeb Pennsylvania ülikoolis läbi viidud uurimus. Teadlased märkasid, et need, kes sõid õuna vahepalaks enne peamist söögikorda, sõid vähem kaloreid kui need, kes vahepalaks võtsid midagi muud. Teadlaste arvates on selle põhjuseks õunte kiudaineterikkus. Seedimishäirete ja kõhukinnisuse korral soodustab enne lõunasööki söödud õun defektsiooni, sest õunad reguleerivad bakterite paljunemist sooltes.

  • Õun asendab kohvi
    Õuna söömine annab palju rohkem energiat kui kohv, kuna puuviljades esinev kompleks suhkrutest ja kiudainetest annab sulle kestvama ja püsivama energiasööstu.

  • Aitab ennetada migreeni
    Kui tundemärgid viitavad peavalule, tuleb kohe süüa mõned õunad, et migreeni ennetada.

  • Õun on hammastele kasulik
    Ka hammastele on õunasöömine kasulik. Õuna närimine puhastab hästi hambavahesid.

  • Soodustab head und
    Unehäirete korral tuleb õhtul süüa üks koorimata õun. Õuna und soodustav toime avaldub veresuhkru korrapärases jaotuses öö jooksul.

  • Aitab vererõhku normaliseerida
    Neile, kel on kõrge vererõhk, soovitatakse igal hommikul tühja kõhuga ühe õuna süüa, sest õun uhub kehast ülearuse keedusoola ja vee ning mõjub vererõhku alandavalt.

Kui Sa tunned, et ei saa pidevas võitluses kehakaaluga hakkama, tahad parandada tervist ning soovid oma kehale anda uue hingamise, võta ühendust meie konsultantidega, kes aitavad Sul koos Dr Simeonsi dieediprogrammiga 40 päeva jooksul alandada kehakaalu 8-15kg.

 

Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant ja toitumisnõustaja
+372 513 42 43

Telli Dr Simeonsi dieedipakett siit