Dr Simeonsi dieedil on kaalunumbri säilitamiseks programmi võetud täiesti eraldi etapp – stabiliseerimine. Seekord räägimegi lähemalt, milles stabiliseerimine seisneb ja mille tõttu on see äärmiselt oluline kogu dieediprotsessis.

 

Miks on stabiliseerimine oluline?

Inimese keha mällu salvestub erinevatel eluetappidel nn normaalkaal, mida keha püüab hoida. Kolmenädalase stabiliseerimise perioodi jooksul annad Sa oma kehale aega uus kaal omaks võtta, süües kontrollitud menüü järgi, kuid enam mitte kaalu langetades, vaid hoides. Tänu sellele harjubki Su keha uue kaalunumbriga ning ei püüa tingimata vana normaalkaalu tagasi saada. Anna oma kehale aega uus kehakaal omaks võtta!

 

Mida tuleb stabiliseerimise ajal silmas pidada?

  • Uue kaalunumbri kinnistamine ehk stabiliseerimine kestab 21 päeva.
  • Päevikut pidama ei pea. Omal soovil võib seda jätkata.
  • Kõige olulisem on hommikune kaalunumber, mis ei tohi kõikuda rohkem kui +/- 1kg.
  • Kui läheb juba üle 800g, siis on tarvis teha poolik õunapäev – hommikul tavapärane söök ja lõunast õhtuni õun iga 1,5h tagant kuni kella 20-ni.
  • Ei tohi unustada vedeliku tarbimist! Vesi ja roheline tee on endiselt olulised!
  • Lähtu toiduainete valikul Dr Simeonsi stabiliseerimise juhistest – leia enda jaoks sobivad toiduained, mis aitavad hoida kaalunumbrit.
  • Kui Sa pole väga aktiivne inimene, võiks päevane kaloraaž jääda 1500kcal ringi.
  • Toidu kaalumine ja kilokalorite arvestamine pole kohustuslik – sellest olulisem on kaalu jälgimine.

 

Mida võib stabiliseerimise ajal süüa?

Sööma peaks umbes 5 korda päevas, et hoida kiiremat ainevahetust. Hommikusöök, lõunasöök ja õhtusöök valguga, vahele ooteks puuvilju. Stabiliseerimise ajal võib ka süüa kuni 300 g puuvilju päevas, kuid eelistada mitte väga magusaid. Õhtusöök võiks olla lahjem ja koosneda neist toiduainetest, mis on kergesti seeditavad.

Võid süüa nii rasvast kui tahad, peaasi, et süsivesikuid poleks mujalt kui vaid kuni 300 g päevas olevast puuviljast ja köögiviljast. Kõiki lubatud köögivilju on lubatud toidukorra ajal omavahel segada.

Teraviljajahude asemel võib kasutada pähklijahusid ning suhkrut asendada steviaga – nii võid edukalt ka küpsetisi teha.

 

Millised toiduained on keelatud?

Endiselt on keelatud suhkur ning lisaks sellele, et teravilja süüa ei või, jääb nüüd ka näkileib menüüst välja. Ettevaatlik tuleks olla alkoholiga. Kui siis eelistada kuiva veini ja tarvitada väga harva. Kas veini endale lubada, saad otsustada kaalunumbri järgi. Kui järgmise hommiku kaalunumber on veinijoomise tõttu lubatust kõrgem, tuleb alkoholi tarbimist vältida.

Stabiliseerimise ajal ei või süüa süsivesikutest veel  mett ning väga magusaid puuvilju. Tärklise tõttu ära söö banaani, kartulit, kaalikat, kõrvitsat, bataati, ube. Porgandit ja peeti söö ettevaatlikult, st harva ja ükshaaval (st üks päev porgandit ja teine päev peeti) ning pigem lõuna ajal.

 

Kas stabiliseerimise ajal on lubatud kreemide ja toidulisandite kasutamine?

Stabiliseerimise ajal võid julgelt kasutada kõiki oma kreeme ja toidulisandeid. Soovitan etapi ajal süüa tsinki ja B-kompleksvitamiini.

 

Kui suur peaks olema päevane kaloraaž stabiliseerimise etapil?

Päevast kalorivajadust saad arvutada siin: http://struktuur.net/kcal/index.php#results

Hea moodus kaalu säilitamise jälgimiseks nii stabiliseerimise ajal kui ka edasises elus.

 

Näidismenüü:

Hommik: pähklileib (näiteks 3 viilu) või ja köögiviljaga + maitseained. Võib ka muna juurde praadida.

Oode: puuvili u 150g või peotäis pähkleid või smuuti (ise tehtud, ilma suhkruta!)

Lõuna: kala või liha (u 150g või rohkem, ilma paneeringuta, praadimisel võib lisarasva kasutada) + köögivili (mitte juurvili) + maitseained.

Oode: puuvili u 150g

Õhtusöök: köögiviljasalat hea oliiviõli (1 tl) ning sidrunimahlaga ja umbes 150g kala (võib ka süüa liha, muna või hoopis kodujuustu).

 

Kui Sa tunned, et ei saa pidevas võitluses kehakaaluga hakkama, tahad parandada tervist ning soovid oma kehale anda uue hingamise, võta ühendust meie konsultantidega, kes aitavad Sul koos Dr Simeonsi dieediprogrammiga 40 päeva jooksul alandada kehakaalu 8-15kg.

Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant ja toitumisnõustaja
+372 513 42 43

Telli Dr Simeonsi dieedipakett siit