Paljudel inimestel, kes kahtlevad kaalulangetusteekonnaga alustamises, on üks põhiküsimustest: mida süüakse Dr Simeonsi dieedi ajal, et on võimalik 40 päevaga 8-15kg kaotada? Seega menüüs sisalduv on väga oluline. Tutvustame sulle, mida, kui palju ja millal süüakse dieedi ajal. Artiklile on lisatud ka näidismenüüd.

Millised on toidukogused dieedi ajal?

Dr Simeonsi dieedi ajal mängivad võtmerolli Biolit graanulid, tänu millele pääseb keha ligi oma varurasvaseifile, millest toitaineid ammutatakse. Keha saab igapäevaselt graanulite abil 1500-4000kcal päevas oma enda energiavarudest, mida liigsete kilodena kaasas kannad. Biolit aga ei kiirenda ainevahetust ning seetõttu on tarvis dieedipidajal päevas süüa juurde 500kcal kindlast toiduainevalikust.

500kcal võib esialgu tunduda küll vähe, kuid näljatunde pärast muretsema ei pea, sest kogukaloraaž päevas koos energiavarudest saadavaga on 2000-4500kcal. Kehal pole seetõttu toitainetest puudust ning dieet ei tee tervisele liiga. Biolit graanulid sobivad ka kõigi ravimitega koos kasutamiseks.  Pea meeles, et ilma Biolit graanuliteta on 500kcal päevase kaloraažina tervisele kahjulik!

Milline on toiduainete valik dieedi ajal?

Selleks, et oleks lihtne planeerida päevaseid toidukoguseid, on Dr Simeonsi dieedi materjalides lubatud toiduainete tabel koos iga toiduaine 100g kaloraažiga. Nii saad kas koos konsultandiga või iseseisvalt paika panna just endale sobivad menüüd, arvestades, et päevane kaloraaž peab olema 500kcal.

Toiduainete valikus on valik erinevaid valguallikaid: vasika-, veise-, kalkuni-, kanaliha, kodujuust, kohupiim, muna, krevetid. Mitmeid valge kala liike, nt: meri-, jõeahven, tilaapia, tursk, heik, haug, lest, jõeforell, siig, mintai, haug. Valkude kõrval on suur rõhk ka köögiviljadel: spinat, lehtpeet, suvikõrvits, roheline salat, tomatid, seller, sibul, redis, kurgid, spargel, erinevad kapsad, brokoli. Valikust ei puudu ka veidike magusat, mille annavad puuviljad:  õun, apelsin, greip, pomelo, kultuurmustikad, maasikad. Süsivesikute osa saab kaetud kuivikleibadega.

Toiduainete valiku osas tasub julgelt nõu pidada ka konsultandiga, et leida just personaalselt sobivad kombinatsioonid. Dieediprogrammi on võimalik läbida ka taimetoitlastel – sellisel juhul tasub enne dieedipaketi soetamist pöörduda konsultantide poole, et programmi kohandusi täpsustada.

Millised on toitumise päevaplaanid?

Kõige lihtsama päevaplaani järgi on ette nähtud hommikuks tee või kohv, millele järgneb lõuna ja õhtusöök täpselt samadel alustel: 100g valku + üks liiku köögivilju + üks liik puuvilju + kuivikleib. Teise variandi alusel jaotatakse päeva toidukogus selliselt, et söögikord on iga 1,5-2h järel. Võimalusi on mitmeid, mille hulgast igaüks saab katsetades endale sobiliku leida.

Meie soovitus on valmistada toiduained kõik korraga järgmiseks päevaks ette, et oleks lihtsam. Toidukordi planeerides peaks kaloraaži summa jääma 480-500kcal vahemikku. Kindlasti ei tohi unustada, et toitumise kõrval on oluline ka vett juua!

Näidismenüüd

Menüü 1

kell 10-11       õun 150g – 71kcal
kell 12-13       heik 100g + kurk 300g + till 10g – 135kcal
kell 15-16       näkileib 1 viil + tomat 100g – 40kcal
kell 18-19       kanafilee 100g + lillkapsas 250g + till 10g – 189kcal
kell 20           apelsin 150g – 54kcal
KOKKU: 489kcal

Menüü 2

kell 12-13       lahja veiseliha 100g + lillkapsas 200g + till 20g + õun 100g – 273kcal
kell 18-19       krevetid 100g + kurk 300g + till 20g + greip 200g – 208kcal
KOKKU: 481kcal

Menüü 3

kell 12-13       õun 150g + latikas 100g + kurk 350g + till 20g – 249kcal
kell 15-16       tomat 200g – 40kcal
kell 18-19       heik 100g + kurk 200g + till 10g +õun 150g- 195kcal
KOKKU: 484kcal

Menüü 4

kell 10-11       õun 120g – 56kcal
kell 12-13       tuunikala konserv vees 100g + tomat 300g – 173kcal
kell 15-16       näkileib 1 viil + kurk 100g – 35kcal
kell 18-19       kanafilee 100g + lillkapsas 250g  – 189kcal
kell 20           maasikad 150g – 45kcal
KOKKU: 494kcal

Menüü 5

kell 10-11       kultuurmustikad 150g – 63kcal
kell 12-13       kalkunifilee 100g + nuikapsas 250g + till 10g – 223kcal
kell 18-19       jogurtiga kodujuust 100g + tomat 350g  – 143kcal
kell 20           pomelo 150g – 54kcal
KOKKU: 483kcal

Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant ja toitumisnõustaja
+372 5303 84 88

Telli Dr Simeonsi dieedipakett siit