Paljudel inimestel, kes kahtlevad kaalulangetusteekonnaga alustamises, on üks põhiküsimustest: mida süüakse Dr Simeonsi dieedi ajal, et on võimalik 40 päevaga 8-15kg kaotada? Seega menüüs sisalduv on väga oluline. Tutvustame Sulle, mida, kui palju ja millal süüakse dieedi ajal. Artiklile on lisatud ka näidismenüüd.

Millised on toidukogused dieedi ajal?

Dr Simeonsi dieedi ajal mängivad võtmerolli Biolit graanulid (loe neist siit), tänu millele pääseb keha ligi oma varurasvaseifile, millest toitaineid ammutatakse. Keha saab igapäevaselt graanulite abil 1500-4000kcal päevas oma enda energiavarudest, mida liigsete kilodena kaasas kannad. Biolit aga ei kiirenda ainevahetust ning seetõttu on tarvis dieedipidajal päevas süüa juurde 500kcal kindlast toiduainevalikust.

500kcal võib esialgu tunduda küll vähe, kuid näljatunde pärast muretsema ei pea, sest Sinu kogukaloraaž päevas koos energiavarudest saaduga on 2000-4500kcal. Kehal pole puudu ühestki toitainest ning dieet ei tee Sinu tervisele liiga. Biolit graanulid sobivad ka kõigi ravimitega koos kasutamiseks.  Pea meeles, et ilma Biolit graanuliteta on 500kcal päevase kaloraažina tervisele kahjulik!

Milline on toiduainete valik dieedi ajal?

Selleks, et oleks lihtne planeerida päevaseid toidukoguseid, on Dr Simeonsi dieedi materjalides lubatud toiduainete tabel koos iga toiduaine 100g kaloraažiga. Nii saad kas koos konsultandiga või iseseisvalt paika panna just endale sobivad menüüd, arvestades, et päevane kaloraaž peab olema 500kcal.

Toiduainete valikus on valik erinevaid valke: vasika-, veise-, kanaliha, (meri)vähid, krabid, krevetid. Mitmeid valge kala liike,nt: meri-, jõeahven, tilaapia, tursk, heik, haug, (hiid)lest. Valkude kõrval on suur rõhk ka köögiviljadel: spinat, lehtpeet, roheline salat, tomatid, seller, sibul, punane redis, kurgid, spargel, erinevad kapsad, brokoli. Valikust ei puudu ka veidike magusat, mille annavad puuviljad:  õunad, apelsin, kollane greip, maasikad. Süsivesikute osa saab kaetud kuivikleibadega.

Toiduainete valiku osas tasub julgelt nõu pidada ka konsultandiga, et leida just Sulle sobivad kombinatsioonid.

Millised on toitumise päevaplaanid?

Kõige lihtsama päevaplaani järgi on ette nähtud hommikuks tee või kohv, millele järgneb lõuna ja õhtusöök täpselt samadel alustel: 100g valku + üks liiku köögivilju + üks liik puuvilju + kuivikleib. Alternatiivse variandi alusel jaotatakse päeva toidukogus selliselt, et söögikord on iga 1,5-2h järel.

Meie soovitus on valmistada toiduained kõik korraga järgmiseks päevaks ette, et oleks lihtsam. Toidukordi planeerides peaks kaloraaži summa jääma 480-500kcal vahemikku. Kindlasti ei tohi unustada, et toitumise kõrval on oluline ka vett juua!

 

Näidismenüüd

Päev nr 1

Kell 10: Õun 140 g 66 kcal

Kell 12: Kanafilee 100 g 110 kcal

Lillkapsas 200 g 60 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 15:  Tomat 200 g 40 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 18: Vasikaliha 100g 105 kcal

Brokoli 200 g 56 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 20: Apelsin 150 g 54 kcal

 

Päev nr 2

Kell 10: Õun 150 g 71 kcal

Kell 12: Tursk 100 g 78 kcal

Tomat 300 g 60 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 15:  Kurk 250 g 38 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 18: Kana rinnaliha 100g 110 kcal

Lillkapsas 300 g 90 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 20: Maasikad 150 g 45 kcal

 

Päev nr 3

Kell 10: Greip 150 g 44 kcal

Kell 12: Mintai 100 g 92 kcal

Valge peakapsas 300 g 81 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 15:  Lillkapsas 200 g 60 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 18: Krevetid 100 g 97 kcal

Roheline salat 200 g 24 kcal

Kurk 100 g 15 kcal

+ kuivatatud maitseained

Kell 20: Õun 150 g 71 kcal

 

Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant ja toitumisnõustaja
+372 513 42 43

Telli Dr Simeonsi dieedipakett siit