Dr Simeonsi dieedi kaalulangetuse etapi toiduainete valikusse on lisatud lisaks puuviljadele ka maasikad. Kas teadsid, et viis maasikat sisaldab rohkem C-vitamiini kui üks apelsin? Ja kümmekond maasikat ehk 100 g annab vaid 30 kalorit? Oma mikroelementide rohkuse ja madalakalorsuse poolest sobivad need igati hästi tervist väärtustavate inimeste menüüsse.

Miks on maasikad kasulikud?

  • Maasikmarjad ei sisalda kolesterooli ega küllastunud rasvu ning aitavad vähendada ka vähktõve ja südamehaiguste ohtu.
  • Maasikad sisaldavad rohkesti rauda võrreldes teiste kodumaal kasvavate marjadega.
  • Maasikas on teisigi kasulikke mikroelemente, nagu vaske, koobaltit, mangaani, tsinki ja joodi. Paraku on nende omastamine mõnevõrra takistatud nagu rauagi puhul.
  • Lisaks mikroelementidele leidub maasikates aga ka palju vitamiine, sh B-rühma vitamiine (rohkem foolhapet), E- ja K-vitamiini ning loomulikult C-vitamiini. Viimase sisaldus on maasikates siiski üsnagi muutuv, olenedes ilmastikust. Samuti on maasikates karotenoide, millest osa on meie organismis A-vitamiini eelühenditeks. C- ja A-vitamiin ning mitmed mineraalained leevendavad kõrgvererõhuga seotud probleeme.
  • Maasikas parandab mälu ja kaitseb südant. Uuringute kohaselt leidub aed- ja metsmaasikates niisugust ainet, mis aitab ära hoida vanusest tulenevaid mäluhäireid ja põletikke.
  • Värsked maasikad sisaldavad rikkalikult fenoole, mida peetakse tugevaimateks teadaolevateks antioksüdantideks.
  • Maasikate söömine soodustab seedimist ja leevendab jämesoolevaevusi.
  • Maasikad sisaldavad ensüümi nimetusega maleiinhape, mida leidub ka valgendavates hambapastades.
  • Hammaste valgendamiseks võib maasikaid vastu hambaid purustada või hõõruda hambaid poolitatud marjaga, jätta mahl üheks minutiks hammastele ja loputada seejärel veega.
  • Samalaadset protseduuri soovitatakse ka tedretähnide pleegitamiseks.

Kuidas maasikaid leidlikult toidulaual kasutada?

Värskete suviste maasikate abil saad rammusamagi magustoidu ja tordi nutikalt lahjemaks võluda. Maasikmarjad sobivad suurepäraselt täiendama soolaseid salateid ja lihamarinaade, andes neile vajalikku värskust ja parajal määral magusust.

Kindlasti tasub maasikat suvel sügavkülma panna. Marjad säilitavad oma head maitseomadused ja vitamiinisisalduse umbes poole aasta jooksul. Kui suur magusaisu endasse haarab on see väga hea ja tervilik suupiste – külmatunne, magus maitse ja maasika lõhn mõjuvad magusaisu leevendavalt.

Söö maasikat ka koos rohelisega, sest maasikates olev C-vitamiin aitab rasvapõletusele kaasa. Tee näiteks huvitav salat spinati, mozzarella ja röstitud pähklitega või hoopis eelroog, kus pikid mozzarellapallikesi vahelduvalt maasikatega vardasse ja serveerid ilma küpsetamata.

Väga hästi sobivad maasikatega kokku münt, meliss või basiilik. Neis taimedes olevad eeterlikud õlid soodustavad seedimist ja abistavad kaalulangetamisel. Kui lisad vürtsikaid maitseid nagu tšillit või pipart, saad rasvapõletust soodustava salati.

 

Kui Sa tunned, et ei saa pidevas võitluses kehakaaluga hakkama, tahad parandada tervist ning soovid oma kehale anda uue hingamise, võta ühendust meie konsultantidega, kes aitavad Sul koos Dr Simeonsi dieediprogrammiga 40 päeva jooksul alandada kehakaalu 8-15kg.

 

Aire Kängsep
Dr Simeonsi dieedi konsultant ja toitumisnõustaja
+372 513 42 43

Telli Dr Simeonsi dieedipakett siit