Kas oled vahel mõelnud, miks peale kaalulangetust kilod küll tagasi tulevad? Said hakkama tubli kaalulangetusega, enesetunne oli suurepärane, kuid nüüd on jälle kurb peeglisse vaadata. Vaatame koos otsa neile põhjustele, miks kilod peale kaalust maha saamist tagasi tulevad ning mida Sa saad teha, et kehakaalu säilitada. Kui näed kaalulangetamisega palju vaeva, siis see peaks ju ometi olema püsiv! Õnneks on see võimalik ja üldsegi mitte keeruline.

Anna kehale aega uue kaaluga harjuda ning toitu ka peale dieeti teadlikult

Dr Simeonsi dieedil on kaalunumbri säilitamiseks programmi võetud täiesti eraldi etapp – stabiliseerimine. Inimese keha mällu salvestub erinevatel eluetappidel nn normaalkaal, mida keha püüab hoida. Kolmenädalase stabiliseerimise perioodi jooksul annad Sa oma kehale aega uus kaal omaks võtta, süües kontrollitud menüü järgi, kuid enam mitte kaalu langetades, vaid hoides. Tänu sellele harjubki Su keha uue kaalunumbriga ning ei püüa tingimata vana normaalkaalu tagasi saada. Anna oma kehale aega uus kehakaal omaks võtta!

Üheks peamiseks põhjuseks, miks kilod tagasi tulevad, ongi just see, et seda aega ei anta ning minnakse tagasi vanade, tihti ebatervislike toitumisharjumuste juurde. Vaid lühiajaliselt teadlikult toitudes ei saa looda igavesi tulemusi. Ka Dr Simeonsi dieet ei muuda kellegi ainevahetust, vaid korrigeerib seda juhul kui inimene õpib oma kehaga läbi saama ning seda õigesti toitma. Mida see tähendab? Näiteks seda, et viimane valguga toidukord võiks olla ca 4,5h enne magamaminekut ning viimane mitte väga magus puuvili ca 2,5h enne magamaminekut. Neid lihtsaid näpunäited tasub järgida ka peale dieediperioodi!

Söö viis korda päevas ning hoia patustamisel piiri

„Hommikul söö kui kuningas ja õhtul kui kerjus!“. Ära unusta, et 5 korda päevas peaks sööma selliselt, et ajavahed poleks pikemad kui 3h. See tähendab, et korralikumad söögikorrad peaksid olema hommikusöök, lõunasöök ja õhtusöök. Hommikusöögi ning lõunasöögi vahel võiks olla oode, samuti kui ka lõunasöögi ja õhtusöögi vahel. Ooteks sobib puuvili, peotäis pähkleid või näiteks hea värske smuuti. Kindlasti joo ka vett piisavas koguses, vähemalt 2l päevas!

Pea silmas seda, et ka tähistades tuleb pidada piiri. Väga tihti juhtub seda, et soovitud vormi saavutamisel lastakse end lihtsalt lõdvaks, nt tähistatakse saavutatut selle toiduga, millest loobuda tuli ning süüakse kõik tagant järele. Kui tähistamine toimub rafineeritud suhkru ja nisujahu seltsis, võib neist kiiresti taas sõltuvusse sattuda. Inimene sööb kõige pidurdamatumalt selliseid sööke, milles on korraga nii rasv kui ka suhkur (nt juustukook). Rasva ja kiiresti imenduvat süsivesikut (suhkrut) koos süües on kindel, et kaalunumber tõuseb. Soovitan veresuhkru pikaajalisemkas tõstmiseks hoopis pika ahelaga süsivesikut – täisteraviljatooteid. Samuti on hea valida madala glükeemilise koormusega toiduaineid.

Meie keha vajab igapäevaselt toitaineid, seetõttu tahan Sind hoiatada ka igasuguste madalakaloriliste dieetide eest, millega teed oma kehale liiga! Kui keha saab vähe toitu, siis rasvarakud saadavad ajju söömissignaale nii, et tekib veelgi suurem söömistung. Edasist juba tead ehk isegi .. loodetud kaalulanguse asemel saad lisakilosid. Pane tähele! Dr Simeonsi dieedi ajal sööd küll taldrikult vaid 500kcal, kuid dieet ise pole madalakaloriline, sest keha saab igapäevaselt Biolit graanulite abiga 2000-4500kcal kõiki toitaineid ning nälga pole.

Kaalu end regulaarselt ja anna kehale puhkust

Inimestel, kes kipuvad kähku kaalust alla ja siis jälle juurde võtma, on tihti üks ühine joon: nad ei kaalu ennast regulaarselt. Ühe või kahe üleliigse kiloga on palju lihtsam võidelda kui viie või enamaga. Kõige parem olekski ennast iga nädal korra kaaluda või kui kaalu pole, siis endale mõni muu mõõdupuu seada: näiteks kas lemmikleit on ikka sama ilusti seljas või kas teksad istuvad veel hästi? Võib ka ennast strateegilistest kohtadest mõõta.

Ka võib ülekilode tekkimises hormoone süüdistada. Kui me ei saa piisavalt magada (ca 8 h öösel) või muretseme pidevalt, siis meie veres tõuseb stressihormooni kortisooli tase. Selle mõjul hakkab rasv kogunema just eelkõige kõhupiirkonda. Ülekaaluga on tavaliselt seotud ka sellised hormoonid nagu leptiin ja greliin.

Leptiin on pärit rasvkoest ja seda vabastatakse verre alles siis kui energiavarud on piisavad, see pidurdab söögiisu. Greliini toodetakse aga maos ning kui toitu pole piisavalt, siis on greliini tase kõrgem. See tekitab näljatunnet ja söömistungi. Anna oma kehale puhkust ning väldi stressirohkust igapäevaelus.

Jah, selleks, et kaalunumbrit säilitada, tuleb ka elustiili muuta. Õnneks see pole Dr Simeonsi dieediga keeruline, sest lisaks mitmekülgsetele ja igati põhjalikele materjalidele, on Sinu käsutuses ka meie professionaalsed toitumisnõustajad, kes aitavad Sul leida just Sinule sobilikke lahendusi ning annavad nippe ka edaspidiseks toiduvalikute tegemisel.

Aire Kängsep, 513 42 43
konsultant ja toitumisnõustaja
Dr Simeonsi dieet – tellimine