Kaalukaotusvõimalus

“Olen eluaeg hästi süüa teinud, kuid selle dieedi ajal õppisin eriti hästi süüa tegema,” sõnab 40 päevaga kaksteist kilo kaotanud kohvikupidaja TAIRI LEIS (37). “Alguses arvasin, et mingite imeterade söömine on lihtsalt petukaup, aga kui teha kõik juhendi järgi, siis tulebki 40 päeva pärast kogu garderoob välja vahetada.”

Tairi leidis dr Simeonsi dieedi kohta info Facebookist: Laine Randjärv promos seda. “Mul kihvatas kohe, et miks ta sellist jama reklaamib ja kirjutasin talle, kuid tema kiitis, kui lihtne ja tõhus dieet see on ning kui palju paremaks tervis läks. See innustas proovima,” meenutab Tairi. “Mu hormoonid olid tasakaalust väljas juba enne, lapse sünniga läks asi päris hulluks. Kaalusin oma 160 cm pikkuse juures juba 74 kilo. Päris priske plika,” muigab särasilmne naine.

“Eks kõige rohkem võtavadki alla need, kellel on, mida võtta. Kui mõnda aega hiljem dieedi uuesti läbi tegin, siis võtsin alla juba poole vähem.” Siiski saab naiselik kaunitar nüüd S-suuruses riideid kanda. “Dieeti alustades kandsin XL-i ja mäletan, et ostsin endale just L-suuruses püksid. Pressisin ja vingerdasin, aga jalga sain. Lukk ähvardas lõhkeda. Ning kuu aja pärast pole nende pükstega enam midagi teha – aiamaale ei saa ka minna, sest kukuvad alla.”

Tairi avastas, et tema pikkuse juures on vahemaa ühest suurusest teise umbes neli kilo. Ning ümbermõõt väheneb selle doktoridieediga kõikjalt ühtlaselt. Näiteks Tairi meessõber ei saanudki teda sageli nähes aru, et mingi muutus on toimunud, kuna proportsioonid olid ka priskena kaunis ja enesekindel välja näinud blondiinil samad. Tõde selgus alles piltidelt.

nn ringi. Mina kaotasin esimese ringiga, mis kestis 40 päeva, kehakaalust 13,3 kilo. Sain sellest nii palju innustust, et tegin sama aasta sügisel kohe ka teise ringi, seekord 23 päeva ja kaotasin veel 8,2 kilo,“ räägib Reet. Teist ringi lõpetades kaalus naine 85,2 kilo. „Kokku oli mu kaalukaotus 21,5 kilo. On ju super hea tulemus!“ rõõmustab kaalulangetaja.

Nuusutas ja vaatas isu täis

Kolleegid muidugi märkasid kohe, kui kohvikupidaja järsku kahanema hakkas. “Küpsetasin dieedi ajal palju rohkem kui tavaliselt,” üllatab Tairi, kuid edasi läheb veel põnevamaks. “Istusin ahju ees ja vaatasin, kuidas tordipõhi küpseb. Vaatasin, jälgisin ja nuusutasin. Ka sõpradega väljas käies lihtsalt nuusutasin, silmad kinni, nende sööke. Kirjeldasin neile täpselt, mis maitset on oodata ja täpselt nii oli. Kui lõhna järgi oli kotlet üle küpsenud, siis kurtis sööja, et just nii see on.”

Ka siin ekstreemsus ei lõpe: Tairi leiutas dieedi ajal paar imehead torti! “Uut retsepti muidugi maitsmata ei tee, kuid dr Simeonsi dieet on ülirange: tohid süüa kindlaid asju kindlas koguses ja ei grammigi rasva, tärklist ega suhkrut. Maitsesin ära, sülitasin välja ja loputasin suu puhta veega ära.”

Tairi üle küla kanasupp

Tükelda 100 g kanafileed ja pane see keema koos 30 g hakitud mugulsibula, 2 purustatud küüslauguküüne, soola, pipra ja kurkumiga. Lisa 170 g brokolit või lillkapsast, jäta need mõnusalt krõmpsuks.

Tairi taevalik toorsalat

> 85 g jääsalatit
> 15 g rukolat
> 100 g poolitatud kirsstomateid või hakitud kurki.

Maitsesta soola, pipra ja värskelt pressitud sidrunimahlaga.

Kasina toidu peal teravnesid maitsemeeled veelgi: lisaainetega maitseainesegud polnud lubatud, Tairi õppis gurmeeroogi valmistama vaid naturaalsete maitsete abil. “Küüslaugu ja ingveri kombinatsioon on mu lemmik, väga palju kasutasin kurkumit. Kuna sööki tuleb süüa grammise täpsusega, siis oli kogu aeg probleem, et keegi mu head portsjonit nahka ei paneks!” Kui Tairi dieeti esimest korda tegi, siis alustas ta koos sõbrannaga, kes lõi paari päeva järel käega: kogu kaalumine ja kombineerimine oli liig. Kuid Tairi ahvatlev tulemus ei jätnud teda külmaks ning ka järgmisel korral alustati koos. Seekord tegi sõbranna Tairi kokkamise toel dieedi läbi ning on nüüd üheksa ülekilo minevikku jätnud.

“Kanakotletid, veiselihaga kapsarullid, kalasupp, issand, need olid nii maitsvad,” hakkavad Tairil meenutamisest süljenäärmed tööle. “Ja salatid. No tõesti – väga head söögid olid, kuigi süüa sai väga väheseid asju!” Ning kõige selle juures polnud üldse nälga, selle tagasid imeterad, mida Tairi alguses petukaubaks pidas. Et need tõesti toimisid, sellest sai Tairi üsna jõhkralt teada pärast dieedi lõppu. “Dieedi ajal võtad terasid ja sööd 500 kilokalori jagu väga rangelt reglementeeritud toitu päevas. Kui terakuur läbi saab, tuleb veel kolm päeva samal söögil jätkata, kuid ma ei märganudki, et dieet on nüüd läbi, ning proovisin jätkata ka Tairi neljandal. Mul oli selline nälg, et oleksin vastutuleva sea oma kätega söögiks teinud,” meenutab Tairi teda ootamatult tabanud õudust. “Olin täiesti jõuetu, ei suutnud neljandale korrusele minna. Imeterade mõju oli läbi, keha ei kasutanud enam varurasva ja nõudis süüa!”

Kogenud dieedipidajad teavad, et peale kiiret langust tuleb kiire tõus. Dr Simeons teadis seda ka ning dieedile järgneb stabiliseerimisperiood – keha harjub oma uue kaaluga ja säilitab seda edaspidi. “Kui muidugi elustiiliga midagi nässu ei keera,” hoiatab Tairi. “Mina näiteks ei tohi peale seitset süüa.”

Kauba peale

Tairit häirib pisut, et paljud inimesed, kellele ta dieeti soovitanud on, poevad vabanduse taha, et raha pole. “Esiteks pole see dieet sugugi kallis, sest selle vähem kui sada eurot, mis imeterade ja inforaamatu peale kulub, säästad sa dieedi ajal söögi pealt – süüa osta on vaja nii vähe. Küll aga saab kauba peale enesekindluse, eduelamuse, ilusama figuuri ja motivatsiooni uuteks ettevõtmisteks, mida raha eest muidu ei saa.” Mugavustsoonis enese haletsemine pole ilmselgelt ettevõtliku Tairi teema. Tartus Raekoja platsis parfüümipoodi Eva ja kohvikut Armastus pidav naine kaalub, kas tasuks ehk teha kohvikusse ka spetsiaalne menüü dr Simeonsi dieedi pidajatele.

Dr Simeonsi dieedi konsultant Aire Kängsep on näinud kahe põhitööaastaga tohutult edulugusid ning ka minnalaskmisi. Enne täiskohaga dieedikonsultandiks hakkamist nõustas Aire inimesi oma imelise kogemuse toel. “Lihtne tõde ongi see, et tuleb teha kõik täpselt ainult manuaali järgi,” selgitab Aire. “Seal on täpselt kirjas, mis juhtub siis, kui sa eksid. Näiteks päevas ette nähtud puuvilja ei tohi süüa korraga, vaid tuleb jagada kolmeks portsjoniks. Toitumispäevikut vaadates näeb kohe ära, kus viga sisse tuli. Kullake, su kaal ei saagi langeda, kui sa dieedi reegleid ei järgi. Palun söö edaspidi puuviljad kolme portsjonina ja hommikul saad kaalu peal jälle languse üle rõõmustada!”

Üks koht siiski on, kus ka kõiki reegleid järginud naisel kaal ei lange – enne menstruatsiooni. “Keha kogub endasse vedelikku, kuid see lahkub mõne päeva pärast kolinal, või õigemini solinal,” ei pea Aire sõnul muretsema, et kaalulangus neil päevil olemata jäi. “Imeterad ehk homöopaatilised Biolit graanulid aitavad kehal avada varurasva seifi ning võtta sealt igapäevaselt toitaineid vastavalt inimese päevasele vajadusele. See on rasv, mida lihtsalt kanname naha vahel kaasas, sest sügaval näljaajal äkki läheb vaja,”selgitab Aire, kes õppis dieedinõustajaks saamiseks selgeks ka toitumisnõustaja ameti. Küsimusi on klientidel väga spetsiifilisi.

“Kui on sügav näljaaeg, siis keha hakkab varurasvast vähehaaval võtma toitaineid, sealjuures ainevahetus läheb aeglasemaks. Dr Simeons leiutas kuusteist aastat katseid tehes viisi, kuidas kahandada varurasva, hoides kiiremat ainevahetust. Kuna me kaotame kaalu vaid sisemise varurasva arvelt, siis ei jää peale dieeti kusagilt nahk rippuma. Eesmärk on, et rakud oleksid toidetud ja poleks puudu toitainetest. Taldrikult sööme vastavalt dr Simeonsi välja töötatud reeglistikule 500 kcal vaid selleks, et hoida kiiret ainevahetust. Mitte toitainete pärast. Kui ainevahetus on hoitud kiirena, siis saab inimene varurasvast dieedi ajal igapäevaselt vastavalt personaalsele vajadusele 1500–4000 kcal päevas toitaineid oma rakkudele. Kuna rakud on igapäevaselt õigesti toidetud, siis pole meie dieedi ajal nälga. Varurasvas on meil kõik rakkudele vajalik ajaks, mil keha on sunnitud nälgima. Seal on õiges omavahelises tasakaalus aminohapped, rasvhapped, vitamiinid, mineraalid, hormoonid ja teised fütotoitained.”

Allikas: Ajakiri Mari, detsember 2016
http://ajakirimari.ee/1326.htm